Відділ освіти Ріпкинської районної державної адміністрації Чернігівської області

РАЙОННИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ НА ТЕМУ «СУЧАСНИЙ ПІДЛІТОК У СИСТЕМІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ»

« Ідентичність — умова психічного здоров’я: якщо вона не складеться, людина не знаходить себе, свого місця в суспільстві, виявляється “втраченою”». (Е.Еріксон)

 

У психологічній і педагогічній літературі підлітковий вік представлений як найбільш проблематичний і суперечливий. Основне протиріччя корениться в бажанні підлітка бути «як дорослий», мати повну свободу та самостійність, однак батьки, як і раніше, намагаються утримати його в рамках свого контролю, як у дитинстві. Проблеми підлітка підсилюються змінами гормонального тла його організму, тіла й відчуттів, що здійснює додатковий внесок у хитливу поведінку. Разом з тим підлітковий  вік  займає  важливе  місце  у  загальному  процесі онтогенетичного розвитку людини. У цей період значно розширюється обсяг діяльності  особистості,  якісно  змінюється  її  характер.  Як  зазначає Д.І.Фельдштейн,  у  підлітковому  віці  закладаються  основи  свідомої поведінки,  виявляється  загальна  спрямованість  у  формуванні  моральних уявлень і соціальних установок.

На семінарі практикумі практичних психологів та соціальних педагогів району, який відбувся 21 лютого на базі  Добрянської ЗОШ І-ІІІ ст.,  були розглянуті ключові аспекти  оптимального психолого-педагогічного супроводу особистості у період дорослішання, що  мають сприяти адекватному  становленню  підлітка  як  суб’єкта  соціального  життя: можливості  системної  психологічної  діагностики,  консультативної, корекційно-розвивальної  та  профілактичної  роботи  практичного  психолога із  підлітками  та  їх  батьками. Працівники психологічної служби району мали змогу опрацювати узагальнений теоретичний та  науково-методичний матеріал з даного питання, розглянути основні напрямки створення психологічної програми корекції і розвитку особистості у підлітковому віці,  взяти участь у тренінгу  з корекції дитячих психологічних травм «Ваша внутрішня дитина» та бути присутніми на тренінгу для батьків підлітків «Як налагодити конструктивні стосунки з  дитиною-підлітком", (підготували та провели практичний психолог  Карпенко Г.М. та соціальний педагог Шевченко В.О.), обмінятися досвідом з питання «Техніки вікової корекції» .

Директор закладу Дубина Н.В. та методист Яриловець В.М.  підсумували роботу семінару-практикуму та наголосили на основних завданнях   роботи практичного психолога та соціального педагога, а саме:

  • реалізація в роботі з учнями можливостей, резервів розвитку підліткового віку;
  • розвиток індивідуальних особливостей підлітків їх інтересів, здібностей, відчуттів, стосунків, захоплень, життєвих планів і т.д.;
  • створення сприятливого для розвитку особистості учня психологічного клімату в навчальному закладі, який визначається першочергово;
  • організацією продуктивного спілкування підлітків з дорослими людьми і однолітками;
  • надання своєчасної психологічної допомоги і підтримки як підліткам, так і їх батькам та педагогам.



« повернутися до списку новин